08-9109916 08-9109916
נזיד בלוג למה לי חומוס

למה לי חומוס

חומוס
17/07/2018
#אוכל #מתכונים

חומוס. אני מתכוונת כמובן לגרגירי חומוס. גם סלט חומוס אבל ביתי כזה עם המון טחינה וקצת כמון ומלח, בלי כל החומרים המשמרים שיש בסלטים הקנויים... אז למה לי חומוס????

החומוס נמנה על משפחת הקטניות. הקטניות הן טעימות, מזינות, בעלות ערכים תזונתיים גבוהים, משביעות, דלות בשומן, אינן מכילות כולסטרול, זולות- מה עוד אפשר לבקש? (הן כל כך חשובות עד כי האו"ם הכריז על שנת 2016 שנת הקטניות!) והחומוס??? גרגירי החומוס עתירים בחלבון וברזל. אכילה של חומוס בשילוב מאכל ממשפחת הדגנים אפילו תורמת לשיפור מצב הרוח (כן, כן), למדתי את הפרט החשוב הזה מפרופסור לחומוס, יש דבר כזה :)

החומוס הוא חבר של כבוד במטבחים רבים ושילובו בתפריט שלנו מסייע ליצירת תפריט מגוון ומספק לנו חלבון איכותי מהצומח. אכילת גרגירי חומוס תורמת לתחושת שובע לאורך זמן.

המאכלים הבולטים המכילים כמות גדולה של גרגירי חומוס הם פלאפל וכמובן סלט חומוס.

גרגירי חומוס מבושלים, מתובלים בקצת מלח, פלפל שחור וכמון מהווים נשנוש נהדר בעל ערכים תזונתיים גבוהים.

כיום ניתן למצוא כמעט בכל סופר קמח חומוס. קמח החומוס עשיר בחלבון וניתן להכין ממנו חביתה, להוסיף אותו לקציצות ומאפים וליהנות מהיתרונות התזונתיים שלו.

מומלץ לשלב את גרגירי החומוס בתפריט ולחשוף את הילדים לטעם והמרקם. ניתן לשתף את הילדים בהכנה, דבר שעוזר במקרים רבים לעידוד טעימה.

את החומוס מומלץ להשרות במים לפחות 8 שעות לפני הבישול. ניתן גם ללילה שלם.

למי שמעדיף יש כמובן גם את האופציה של חומוס קפוא שלא דורש השרייה במים לפני הבישול.

בקיצור, האפשרויות היום הן רבות, רק לקחת את גרגירי החומוס בחשבון בקניות שעורכים בסופר וכשחושבים מה להכין לארוחת ערב היום.

מתכון: אורז עם גרגירי חומוס צימוקים וגזר

כמובן שאי אפשר לסיים בלי איזה מתכון שמכיל גרגירי חומוס. חשבתי הרבה על איזה מתכון כדאי להעלות כאן, יש כל כך הרבה... המתכון של הפלאפל שאמא שלי מכינה שהוא בדיוק כמו הפלאפל שסבתא שלי הייתה נוהגת להכין או אולי המרק של הקוסקוס של חמותי – מללללא גרגירי חומוס וכל כך טעים או סלט חומוס ביתי??? בסוף החלטתי ללכת על הפשוט והטעים. אורז עם גרגירי חומוס צימוקים וגזר. יכול להוות תוספת נפלאה לכל מנה עיקרית ובהחלט יכול לעמוד כמנה עיקרית בפני עצמה, רק להכין סלט ירקות וטחינה ולהתענג על כל ביס.

רכיבים:

  • כוס אורז לבן שטוף טוב טוב (אני נוהגת להשרות את האורז במים לפני הבישול, כחצי שעה)
  • חצי כוס גרגירי חומוס מושרים ומבושלים עד ריכוך
  • 1 גזר מגורד על פומפייה גסה
  • כף צימוקים
  • 2 כפות שמן קנולה
  • 2 כוסות מים רותחים
  • מלח, פלפל, כורכום לפי הטעם

הכנה:

  • מטגנים את הגזר המגורד מעט בשמן.
  • מוסיפים את האורז וממשיכים לטגן. מתבלים לפי הטעם.
  • מוסיפים את גרגירי החומוס, הצימוקים והמים מערבבים טוב, מכסים ומנמיכים את האש. מבשלים במשך 15 דקות.

בתיאבון!!!!!

מתכונים נוספים תמצאו בבלוג שלנו, מוזמנים לעקוב